viernes, 30 de septiembre de 2011

Calafell tot l’any

Degut als seus actius, Calafell ha esdevingut un dels municipis amb més oportunitats de la costa mediterrània. Una gestió potent en termes de promoció econòmica podria fer que Calafell arribés a veure’s com un pol d´atraccció de nous inversors. Només caldria saber aprofitar i explotar els recursos de que disposa d’una manera eficaç. És evident que prèviament seria necessari conèixer, per després poder estimular, les seves fortaleses i oportunitats.

Durant molts anys el reclam turístic de Calafell ha estat bàsicament el sol i la platja. El fet de gaudir d’un clima magnífic, amb sol gairebé els 365 dies de l’any, i de tenir un litoral de més de 5 quilòmetres de platges han estat dues característiques naturals que ens han aportat turisme, passant de puntetes per la creació de polítiques turístiques. Cal afegir un altre actiu com és la seva ubicació geogràfica privilegiada. Calafell es troba pràcticament a mig camí de dues capitals de província importants com són Barcelona i Tarragona. Només atenent a aquestes tres particularitats naturals, Calafell es situa en una molt bona posició del rànquing per esdevenir una important i atractiva destinació turística.

Però els anys ens han demostrat que amb les singularitats que la naturalesa ens proporciona no n’hi ha prou per avançar. Cal esforçar-se i fer un gir en aquesta manera de pensar. Necessitem projectes innovadors, programes elaborats a mida per tal de potenciar altres punts forts del nostre municipi, que els tenim. I aquí l’administració local pren un paper rellevant i absolutament necessari. S’ha de treballar de valent i saber posar en valor les oportunitats culturals, comercials, gastronòmiques i esportives que aquest municipi pot oferir.

Disposem d’un patrimoni històric de gran riquesa que fa de Calafell un municipi especial i extraordinàriament ric en termes culturals. Els nostres visitants poden fer un llarg recorregut per pràcticament tota la història de la humanitat sense sortir del nostre terme municipal. Des de la prehistòria fins als nostres dies, passant per la cultura ibera, l’edat mitjana o el romànic. L’equip de govern anterior ja va ser conscient d’aquestes oportunitats i va fer un gran esforç econòmic i de treball per impulsar aquest actiu cultural i turístic.

La crisi econòmica està fent estralls als nostres comerços. A aquestes alçades, cal formular un model comercial adequat per Calafell. No podem fer una política comercial continuista. Cal buscar estratègies i alternatives de dinamització econòmica que ajudin els comerciants a estimular les seves vendes durant tot l’any. Cal ajudar les entitats empresarials per tal de definir i modernitzar l’oferta comercial de les diferents àrees del municipi, seguint un procés d’adaptació a les necessitats dels consumidors.

La gastronomia és una aspecte del que podem fer gala a Calafell. El visitant pot triar entre una àmplia gamma de restaurants que treballen i cuiden a la perfecció la qualitat dels seus productes. L’oferta gastronòmica de Calafell és àmplia i variada i, això, és un reclam turístic molt poderós per atraure i fidelitzar els nostres visitants.

I no ens podem oblidar de l’efecte que l’esport té en el turisme. Durant la legislatura anterior, es va apostar per millorar la qualitat de l’oferta turística esportiva de Calafell, tot implantant nous projectes que creessin aliances entre el turisme, l’esport i la salut. El nordic walking, el triatlón i el duatló són exemples de proves esportives que han esdevingut, en els últims temps, nous productes turístics fruit de les noves demandes de la societat en materia de turisme alternatiu; demostrant el seu enorme potencial de futur per mobilitzar col·lectius, atraure visitants i dinamitzar econòmicament un territori.

Una vegada repassades les oportunitats i possibilitats de Calafell com a municipi turístic, cal dir que aquest també porta implícits una sèrie de punts febles propis, principalment, del context econòmic. La crisi econòmica, l’estacionalitat, l’atur o la concentració econòmica serien alguns d’ells. Febleses que es podrien pal·liar treballant pel canvi cap a un model de creixement econòmic que persegueixi una major productivitat.

No ens podem oblidar dels emprenedors. És imprescindible que les diferents administracions públiques apostin, sense retallades, per la creació d’empreses com a potent instrument de creació de nous llocs de treball i d’impuls de l’economia. L’anterior equip de govern així ho va creure i va crear, per primera vegada a Calafell, una àrea d’assessorament i ajuda a l'emprenedoria.

Totes aquestes qüestions, i més, s’haurien de tenir en compte si es creu en l’eslògan publicitari “Calafell tot l’any”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario